- Úvod
- Objednávka
- Programy / Ceník
- Jídelní lístek
- Rozvoz
Zavřeno
+420 730 585 995
Objednat krabičky
Menu
Přihlašte se a dejte nám vědět, jak jste spokojení.
Blog
Rozhovor se zakladatelem Popapej
22.03.2023, Ze zákulisí
Přečtěte si rozhovor s naším zakladatelem Radimem, který vám poodhalí něco ze zákulisí své firmy specializující se na krabičkovou stravu. Dozvíte se třeba, proč se muselo změnit jméno firmy, jaké novinky se aktuálně chystají, i co má společného krabičková dieta s pořádnou grilovačkou.
Ahoj, Radime. Pojď se nám představit. Kdo vlastně stojí za celým Popapej?
Ve zkratce bych řekl, že někdo, kdo si musel na svou vysněnou práci chvíli počkat. Na střední průmyslové škole jsem vystudoval Technické lyceum a poté na výšce pokračoval studiem architektury. Po dvou letech jsem nicméně obor ukončil a začal naplno pracovat. Vždy mě to táhlo k obchodu. Chvíli jsem působil jako prodejce keramiky v Čechách, kvůli nutnosti často cestovat, jsem se ale po čase vrátil do rodné Ostravy a zde začal pracovat jako stavební technik. Když se nám narodil první syn Šimon, rozhodl jsem se vzít k zaměstnání přivýdělek – rozvoz krabiček pro tehdejší firmu Harmonyservis. A tím to vlastně všechno začalo.
Tak ses dostal ke krabičkám na plný úvazek?
Postupně ano. Po nějaké době jsem přebral ve svém svěřeném regionu, tedy na Třinecku, odpovědnost za kompletní obchodní aktivity. Všechny klienty jsem znal jménem, což bylo moc fajn. Byl jsem s nimi v neustálém kontaktu a mohl tak zjišťovat, co jim vyhovuje, a co naopak nikoliv. Následně jsem činnost rozšířil i do Ostravy, kde jsem navázal spolupráci s kuchařem, který naše krabičky připravuje dodnes. Současně se toho dělo hodně i u nás doma, přibližně v této době jsme slavili příchod dalšího člena rodiny, naší dcery Sabči.
A jak se tedy stalo, že z původního Ostravska teď zavážíte v podstatě už i celou Moravu?
Všechno šlo poměrně rychle. Měli jsme velké štěstí, spokojených klientů přibývalo a noví přicházeli převážně díky jejich doporučení. To nám umožnilo rychle růst. Pamatuju si, že nám začali volat klienti z Hranic, jestli bychom jim taky nemohli vozit krabičky, když už jezdíme do nedalekého Nového Jičína. V ten moment jsem si řekl, a proč vlastně ne? Tehdy už jsem věděl, že se krabičkám chci věnovat naplno a tento typ stravování dělat, jak nejlépe budu umět. Zvlášť, když postupně přibyla i Olomouc a Brno.
Samozřejmě takový krok se neobešel bez řady velkých změn. Z tehdejších dvou kuchyní jsme se přestěhovali do profesionálního gastro provozu, který lépe vyhovoval našim potřebám a vysokým nárokům, a současně jsme se stali právnickou osobou Popapat s.r. o. Nyní máme na 20 rozvozových aut a kapacitu naší gastro kuchyně v podstatě naplněnou.
Jak vznikl původní název Popapat?
Doma nám běhali dva prcci a tohle slovo se nám díky nim dostalo do běžného slovníku. Když jsme pak přemýšleli nad názvem, nikde jsme nic podobného neviděli. Tak jsme do toho šli. Navíc jsme chtěli dát našim zákazníkům najevo, že u nás to není jen o zdraví a dietě, ale i o výborné chuti a požitku z jídla.
Proč tedy změna z Popapat na Popapej?
Cítil jsem, že je načase se posunout zase o kousek dál. Kuchyně nám momentálně parádně šlape v maximální kapacitě, noví klienti objednávají převážně na základě doporučení od stávajících odběratelů a vše máme dobře rozběhnuté. Určitě ale nechci zastavit a v hlavě se mi neustále rodí plno nových nápadů. Tento přišel na popud našich zákazníků z Brna, kterým se zdálo slovo “popapat” příliš krkolomné a do telefonu se to začínalo poměrně dost obtížně vyslovovat. Asi se v tom nezapře náš krátký ostravský zobák, nicméně s rostoucí moravskou klientelou jsme problém řešili stále častěji. Tak nás napadlo, že “popapej” bude znít prostě lépe. Začali jsme tedy řešit, jak celý rebranding vlastně uchopit. Určitě chceme zlepšit naši dosavadní komunikaci a začít myslet víc kreativně.
Co je vaší největší výhodou?
Vždycky je co zlepšovat. Na čem si ale opravdu hodně zakládáme, je pravidelnost našeho rozvozu, na kterou máme od našich klientů i nejvíce pozitivních ohlasů. Když nám kolikrát zmiňují, jak to funguje jinde, že jim krabičky jednou doručí ráno, jindy zase večer a oni tomu musí přizpůsobovat svůj denní režim, tak nechápu, jak je možné toto dlouhodobě udržet. U nás zákazníci vždy ví dopředu přibližný čas závozu a toho se držíme, i když naše řidiče zradí počasí nebo nějaká nepředvídaná situace na silnici. Máme k tomu přizpůsobený vlastní informační systém a stále pracujeme na jeho vylepšování. Teď navíc dokončujeme aplikaci i pro klienty, která jim bude na základě aktuálního pohybu řidičů hlásit mnohem přesnější informace, což to je pro nás obrovský krok kupředu.
Co se jídelníčku týče, tam se zaměřujeme především na uspokojení co největší škály klientely, a to jak z hlediska složení a chuti pokrmů, tak rozumné ceny. Dříve jsme experimentovali i s různými tematicky zaměřenými jídelníčky, například výrazně zeleninovými. Klienti si je jako takové sice pochvalovali, stejně se pak ale vrátili zpět ke klasické variantě.
Máš nějaké doporučení pro zákazníky, na co by si měli při výběru krabičkové diety dávat pozor?
Doba přinesla spoustu lokálních výrobců, kteří dělají krabičkovou dietu jen jako doplňkovou činnost k provozu restaurace. Pak se nabízí otázka, jak se v takových podmínkách daří splňovat všechny potřebné normy, a jak vypadá rozvoz. Úplně například nerozumím tomu, jak někdo může vozit neoštítkované krabičky (určené k ohřevu) jen tak na zadním sedadle osobního auta - zvlášť, když rozvoz k desítkám klientů napříč několika městy či obcemi zabere nějaký ten čas. A to ani nemluvím o letních horkých dnech …
Takže pokud člověk chce objednávat pravidelnou stravu a z dlouhodobého hlediska mít jistotu nějaké kvality, pak je vždy lepší volit firmu, která se na krabičkovou stravu specializuje.
Pracujete v Popapej momentálně na nějaké novince?
Od začátku roku vyvíjíme pro naše klienty již zmíněnou aplikaci, která ještě více usnadní doručování a objednávání krabiček. Bude dostupná pro iOS i Android a její hlavní benefit vidím v tom, že zákazníkovi každý den ukáže konkrétní čas doručení, na pět minut přesně. Stejně tak, pokud na trase dojde k nějakému zpoždění, ihned dostane upozornění. To nám umožní posunout spolehlivost a přesnost naší rozvážky zase o kousek dál.
Další výhodou aplikace bude přehledná uživatelská zóna, ve které si klienti budou moci sami pohodlně spravovat své objednávky, případně doobjednávat další programy, provádět odhlášky či hlásit různé změny. Určitě chceme v budoucnu přidat i další moduly, například hodnocení jednotlivých pokrmů. Od toho si slibujeme cennou zpětnou vazbu, která nám pomůže dotáhnout náš jídelníček k dokonalosti a hlavně plné spokojenosti našich strávníků.
Točíme se pořád kolem krabiček, máš ale v plánu i něco jiného?
Všechno u nás stavíme na kvalitních surovinách a výborném kuchaři. Já sám jsem zarytý masožravec (žena mě naštěstí trochu krotí :)) a tak velice rád griluju. Většinou jsem to dělal tak, že jsem si u nás na kuchyni nechal naložit a zavakuovat maso, se kterým jsem pak o víkendu na grilovačkách perlil. Známí se mě pak často ptali, co to mám za maso, a odkud ho beru. Tak jsem začal nakládat i pro ně a zájem byl tak obrovský, že jsem prakticky na každý víkend nechával nějaké steaky připravovat. A tehdy mě napadlo, že by o hotové nakládané kuřecí a vepřové na gril s rozvozem až domů mohli mít zájem i naši zákazníci a zařadil tuhle novinku do stálé nabídky.
Takže krabičková dieta a k tomu maso na gril? To jde k sobě?
Pořád je to o jídle, takže za mě určitě. Naše krabičky nestaví na žádné drastické dietě, a ani to po našich klientech nechceme. Hlavní je podle mě jíst rozumně a pravidelně a ideálně se k tomu alespoň trochu hýbat. Pak si člověk může dovolit o víkendu i trochu zhřešit. Navíc tím, že zavážíme krabičky v podstatě po celé Moravě, není pro nás problém přihodit k rozvozu i masa a doručovat je klientům pohodlně až ke dveřím.
Jak vnímáš současnou dobu zdražování? Dotklo se to nějak i firmy?
Stejně jako ostatní, i my jsme museli jít cenově nahoru. Doby, kdy jsme si mohli dovolit zafixovat ceny na celý rok, jsou pro nás pryč. Současně ale nechceme dělat žádné ústupky, co se kvality jídel i našich služeb týče. Takže zdražování potravin o nemalé částky řešíme v podstatě pořád. Většinu surovin se snažíme brát každý den čerstvou a podporovat tak lokální dodavatele. To znamená, že si neděláme žádné zamrazené zásoby ze zboží nakoupeného v akcích. Současně máme chladírenský provoz velmi náročný na energie a pohonné hmoty asi nemusím ani zmiňovat. Ty částky znají všichni, kteří dojíždí i třeba jen do práce. Do toho samozřejmě myslíme na slušné platy pro naše pracovníky, na kterých to všechno stojí, a díky kterým můžeme klientům i v současné situaci zajisti zcela spolehlivý servis. Hlavní kuchař je s námi od začátku a spousta řidičů pro nás jezdí od té doby, co vznikly jednotlivé trasy. Proto k nim mají důvěru i sami zákazníci a mají s nimi výborné vztahy. Někteří nám dokonce svěřili klíče přímo od svého bytu či domu, abychom jim tam krabičky mohli nechávat. Takové důvěry si velmi ceníme a rozhodně ji nechceme zklamat.
Poslední změna: 22.03.2023 - 16:24 Zpět