- Úvod
- Objednávka
- Programy / Ceník
- Jídelní lístek
- Rozvoz
Zavřeno
+420 730 585 995
Objednat krabičky
Menu
Přihlašte se a dejte nám vědět, jak jste spokojení.
Často kladené otázky
Nejčastěji se nás ptáte
Nejčastěji se nás ptáte
Vypsali jsme pro vás nejčastější dotazy. Pokud je ovšem něco na co vám můžeme ještě odpovědět, tak nás neváhejte kontaktovat.
Jídelníček
Jaké suroviny používáte?
Ať už jde o ovoce a zeleninu, maso, mléčné výrobky, pečivo i mnoho dalších potravin, vše bereme pouze od prověřených lokálních producentů, u kterých se můžeme spolehnout na nejvyšší kvalitu. Díky tomu, že známe přesné počty porcí, můžeme každý den odebírat od dodavatelů čerstvé suroviny a vařit bez zbytkového odpadu. Na žádné přeplněné mrazáky a spíše se u nás v kuchyni nehraje.
Připravujete krabičkovou dietu jen pro hubnutí, nebo se u vás i normálně najím?
Pojem „dieta“ u nás v Popapej vnímáme spíše ve smyslu uceleného výživového programu, jehož cílem nemusí být pouze redukce váhy. Vaříme především známá jídla z běžných českých surovin, které naši klienti znají. Naše kalorická kalkulačka vám na základě vámi vyplněných údajů doporučí nejvhodnější energetickou variantu a je pak pouze na vás, jak velkým porcím dáte přednost. Pokud naopak zhubnout chcete, ze zkušenosti našich dlouhodobých klientů víme, že k vysněné váze může stačit i pouhé dodržování pravidelného stravování založeného na kvalitních, čerstvých a nutričně vyvážených pokrmech, a že i z hlediska budoucího udržení váhy není vždy nutné stavět jídelníček výhradně na přísně dietních surovinách.
Jak jídla vaříte a připravujete na rozvoz?
Samozřejmostí je pro nás striktní dodržování hygienických podmínek. Jakmile jídla připravíme, šokově je zamrazíme, aby ke klientům dorazila vždy co nejčerstvější. Následně je zabalíme do pevných krabiček a zafoliujeme. Všechny pokrmy připravujeme vždy v den závozu, takže jakmile jsou krabičky kompletně nachystané, ihned je nakládáme do aut vybavenými chladícími boxy a vyjíždíme na odpolední a večerní rozvážku.
Kde jídla připravujete?
Máme vlastní kuchyni, která je součástí profesionálního gastro provozu a je přesně přizpůsobená našim potřebám. Nenecháváme si tedy krabičky připravovat například v nějaké restauraci, která by je pro nás vychystávala spolu s jejich vlastním rozvozovým menu. Součástí našich prostor je i samostatná chladící místnost, ve které přípravné krabičky čekají na pozdější (např. ranní) rozvážku. To znamená, že si pro ně řidiči vůbec nemusí chodit přes kuchyni a riskovat tak případnou kontaminaci čerstvých surovin.
Do jakých krabiček jídla balíte?
Jídla vám přijdou v pevných plastových, hermeticky zafoliovaných krabičkách, které uchovávají obsah nejen chutný a čerstvý, ale i chráněný před vylitím a jiným poškozením. Po odtržení fólie můžete jídla v krabičkách bezpečně i ohřívat. S ohledem na zachování čerstvosti a kvality jídel, i s ohledem na dopad na životní prostředí, jsme vsadili na misky z ekologicky likvidovatelného plastu, které jsou po vyprázdnění určené pro další recyklaci a bez obav je můžete vyhazovat do žlutého kontejneru. Víme, že existuje celá řada dalších možností, nicméně ne všechny jsou skutečně praktické či reálné pro náš druh stravování. Mohli bychom například prázdné krabičky spolu s rozvážkou jídla od klientů zpětně vybírat a následně je sami odesílat k recyklaci. V takovém případě bychom ovšem museli odpad vozit spolu s čerstvým jídlem. Na kvalitě i přísné hygieně si zakládáme a toto řešení proto nepovažujeme za vhodné.
Jak často se jídla opakují?
Ani při dlouhodobějším odběru se nemusíte obávat jednotvárnosti. Jídelníček sestavujeme vždy na dva měsíce dopředu tak, aby byla jídla pestrá a různorodá. To znamená, že si za tu dobu pochutnáte asi na dvou stovkách různých variant. Ať už zvolíte jídelníček klasický, či vegetariánský. Na jídlech si dáváme opravdu záležet, a ani nás by nebavilo vařit stále to stejné dokola.
Nejím některé suroviny. Dají se z jídelníčku vyškrtnout?
U jídel můžeme vynechat houby, ryby a ořechy. S ohledem na naši filozofii bezodpadového vaření odebíráme od našich dodavatelů každý den přesné množství čerstvých surovin, které se odvíjí od celkového počtu objednaných krabiček. Proto bohužel nejsme schopni upravovat jídelníčky individuálně pro každého klienta zvlášť. Pokud nejíte maso, v nabídce máme kompletní vegetariánské programy.
Hlídám si příjem makroživin, jaké mají pokrmy složení?
Snažíme se každý den dodržovat poměr 4:2:1 (sacharidy:bílkoviny:tuky), a to jak u klasických, tak vegetariánských pokrmů. Například v jídle o energetické hodnotě 8755 kJ můžete najít 243,56 g sacharidů, 117,91 g bílkovin a 55 g tuku. Dbáme na to, aby sacharidy byly v naší stravě hojně zastoupeny formou komplexních sacharidů (na úkor jednoduchých cukrů), stejně tak upřednostňujeme tzv. zdravé tuky.
Jak mám krabičky správně během dne jíst, máte nějaká doporučená pravidla?
Důležité pravidlo, které je žádoucí opravdu dodržovat, je konzumace posledního jídla dne alespoň 2 hodiny před spánkem. Jinak necháváme rozvržení jednotlivých krabiček na vás. Doporučujeme vytvořit si pravidelný režim podle vašich individuálních potřeb, nikdy byste však neměli hladovět. Důležité je řídit se vlastními pocity. Ke krabičkám můžete případně jíst čerstvou zeleninu, z pitného režimu doporučujeme čistou vodu nebo neslazené bylinné čaje.
Rozvoz
Kdy krabičky vozíte?
Krabičky většinou vozíme v odpoledních a nočních hodinách den dopředu (tedy pondělní vám doručíme v neděli, středeční v úterý apod.). Ve větších městech je po domluvě možný i rozvoz v ranních hodinách (tzn. pondělní jídelníček obdržíte v pondělí brzy ráno a tak dále). Jakmile jsou každý den všechna jídla odpoledne připravená a nabalená, okamžitě se vydávají na cestu k vám, aby dorazila co nejčerstvější. Přesný čas doručení se od nás dozvíte předem a spolehnout se můžete z naší strany vždy na včasný příjezd.
Jsem z menší obce a nejsem si jistý/á, zda zavážíte i sem.
Nejjednodušším způsobem je ověřit si rozvoz na našich stránkách podle zadaného PSČ. Může se ovšem stát, že se vaše obec nachází na hranici rozvozové mapy a systém ji vyhodnotí již jako nezahrnutou. V takovém případě se na nás zkuste obrátit a my se podíváme, zda by se s tím nedalo něco udělat. Třeba zjistíme, že je vaše místo možné do našich naplánovaných tras zahrnout. Zvláště, pokud budeme mít další klienty poblíž.
V jakých autech jídla rozvážíte? Nemohou se během cesty zkazit?
Na delších trasách vozíme jídla auty vybavenými chladícím zařízením. Pro některé kratší trasy využíváme také auta s termo boxy, postupně je ovšem všechny nahrazujeme první zmíněnou variantou. V každém případě se nemusíte o kvalitu pokrmů bát, a to ani během teplých a slunných dnů. Nikdy nevozíme krabičky „jen tak“ v osobních autech, kde není možné teplotu ohlídat, jak to stále na denní bázi praktikují někteří ostatní rozvozci krabičkových diet. Vyzkoušeli jsme tuto chybu jednou v našich začátcích a víme proto, jakou paseku to může nadělat.
Jakým způsobem probíhá předání krabiček? Musím si je přebírat osobně?
Samozřejmě pokud můžete, je pro zajištění hladkého průběhu rozvozů nejlepší, když si krabičky budete každý den vyzvedávat osobně (můžete-li ovšem zaručit, že budete každý den na stejné adrese k zastižení). Jinak není problém je nechávat např. zavěšené na brance, u sousedů apod. Spousta klientů volí tuto možnost, kdy nemusí být na rozvážce časově závislí. Pokud jste například starší osoba, pro kterou představuje každodenní scházení dolů problém, maminka na mateřské, která si nepřeje být kvůli uspávání dětí rušena, nebo vůbec nebýváte v čase rozvozu doma, můžeme vám krabičky vynášet až do patra, nebo je nechávat přede dveřmi vašeho bytu. Stačí dát našemu řidiči k dispozici náhradní klíč nebo kód od vchodu. Případně ho po zazvonění vpustit do budovy. Vše se dá s námi nebo přímo s řidičem domluvit. Doporučujeme, abyste byli alespoň u prvního závozu osobně přítomní a způsob předávání balíčků si dopředu upřesnili.
Co když nebudu v průběhu rozvozu doma a budu na jiné adrese?
Bude-li se jednat o výjimečnou situaci a náhradní adresa se bude nacházet někde na trase vašeho řidiče, můžeme se v daný den domluvit na alternativním závozu. Pokud ovšem víte dopředu, že si krabičky nestihnete někdy přebrat, dejte nám prosím vědět zavčas. Nemůžeme však tuto možnost nabízet pravidelně. Mějte na paměti, že náš spolehlivý rozvozový systém (který si naši klienti tak chválí) může fungovat pouze, pokud budou všichni strávníci dodržovat domluvené způsoby přebírání krabiček a řidičům nebudou vznikat zbytečné časové proluky. V případě, kdy nemůžete být k zastižení častěji (např. vlivem práce na směny, z osobních či zdravotních důvodů apod.), domluvte se s námi, prosím, na jiném než osobním předávání.
Máte nějaká odběrná místa, kde byste mi mohli krabičky nechávat?
Vlastní odběrná místa sice nemáme, samozřejmě se vám ale snažíme vyjít co nejvíce vstříc. Buďto vám můžeme krabičky nechávat u souseda, v blízké firmě či prodejně, se kterou se na tom domluvíte. Nebo se společně můžeme podívat, jaké večerky, benzínky, fitka atd. máme na naší trase a tam vám v případě potřeby krabičky (opět po domluvě) nechávat. Každý den ovšem musíme dopředu vědět, kam vám máme vaše jídla doručit. Protože k přípravě pokrmů nepoužíváme žádné chemické „prodlužovače trvanlivosti“, nelze je kvůli záruce čerstvosti a kvality vozit opakovaně.
Jaké způsoby plateb přijímáte?
Za krabičky můžete zaplatit převodem na účet (faktura má splatnost 5 dní), nebo s prvním závozem předat našemu řidiči platbu v hotovosti či ve stravenkách – přijímáme pouze Sodexo, Edenred (Ticket Restaurant) a Chéque Déjeuner.
Programy
Jaký energetický program si mám zvolit?
S výběrem vám nejlépe pomůže naše kalorická kalkulačka. Jednotlivé energetické varianty se liší velikostí porcí, každá sudá navíc obsahuje šesté jídlo (svačinu), které si můžete dát kdykoliv během dne. Skladba jídelníčku a poměr makroživin je nicméně u všech variant stejný. Nejnižší varianta 5000kJ je určena především pro drobné ženy bez aktivního pohybu.
U některých celodenních programů máte 6. jídlo. Co přesně to znamená?
Je to z toho důvodu, abychom mohli našim klientům nabídnout širší škálu energetických variant. Šesté jídlo přidáváme vždy k sudým kalorickým variantám (6000kJ, 8000kJ a 10000kJ) a má podobu menší svačiny, kterou si můžete podle vlastních potřeb a pocitů dát kdykoliv během dne. Pravidelná strava totiž nikdy nemá být o hladovění nebo netrpělivém odpočítávání minut do dalšího chodu. Pokud se tedy obáváte, že by vám pět pokrmů denně nestačilo, varianty se šestým jídlem pro vás budou ideální.
Nepotřebuji celodenní stravu, stačila by mi třeba pouze snídaně s obědem. Můžu objednat jen některá jídla?
Ano, nabízíme širokou škálu podprogramů. Jídla vždy vychází z denního jídelníčku pro krabičkovou stravu a záleží jen na vás, jakou kombinaci si objednáte. Kompletní nabídka je uvedena v ceníku.
Co u podprogramů znamená označení „5000kJ malá / 7000kJ velká / 9000 kJ mega“? To dostanu třeba jen oběd a večeři v kalorické hodnotě 5000 kJ?
Znamená to, že porce jídel zahrnutých do vámi vybraného podprogramu vychází z některé ze tří energetických variant. Pokud si například vyberete podprogram „Bez svačin“ (tzn. pouze snídaně, obědy a večeře) ve variantě „5000kJ malá“, připravíme vám stejné porce jídel jako klientům, kteří mají celodenní stravu v této kalorické variantě. Bez svačin to udělá například 4000 kJ a zbytek kalorií si do svého jídelníčku doplníte vlastním způsobem.
Mám zaplacený program a chci ho úplně zrušit, jaké jsou storno podmínky?
Žádné storno poplatky u nás neplatíte! Pokud se rozhodnete program předčasně ukončit, vždy vám vrátíme celou poměrnou částku za dny, kdy si jídla již nevyzvednete. Jediný rozdíl ve vrácené částce nastává v případě, kdy předčasně ukončíte zaplacený delší program (tzn. nad 20 nebo nad 40 dní), na který máme výhodnější sníženou cenu. Pokud se z odběru odhlásíte ještě před tím, než dosáhnete hranice 20 či 40 dní, budeme vám muset odebraná jídla počítat za standardní cenu a poměrná vrácená částka tedy bude o to nižší.
Potřeboval/a bych odběr jídel dočasně pozastavit, je to možné?
Určitě, setkáváme se s tím často. Pokud pojedete na dovolenou, budete nemocní, nějakou dobu pobývat mimo své bydliště apod., dejte nám vědět a my Vám krabičky na libovolný počet dní dočasně odhlásíme. Až budete chtít, sami si je zase podle svých potřeb opětovně přihlásíte k odběru.
Spolupráce
Jsem trenér/ka a klienti po mně často chtějí rady ohledně stravy. Co kdybych jim doporučovala vaše krabičky?
Z hlediska tréninkových plánů je samozřejmě vždy nejlepší, pokud mají klienti nastavený jídelníček na míru. Na druhou stranu moc dobře víme, že ne každý vytížený člověk má čas, zkušenosti a trpělivost si na každý den jídla sám připravovat, přesně vážit a počítat. A právě od toho tu jsme my. Vaříme jednoduchá česká jídla z běžných surovin, které klienti znají. Zastáváme názor, že ne vždy je nutné jíst pouze super zdravé a přísně dietní pokrmy, ale že je důležitější spíše pravidelnost, nutriční vyváženost a dlouhodobá udržitelnost plnohodnotného jídelníčku, který u klientů nepovede k budoucímu jojo efektu a navrácení se do „starých kolejí“. Pokud máte na stravování stejný názor, rádi se s vámi potkáme a probereme možnosti spolupráce. Dejte nám o sobě vědět na info@popapej.cz
Zabývám se výživovým poradentstvím a rád/a bych vám nabídl/a své služby.
Těší nás, když můžeme našim klientům pomáhat komplexně a dlouhodobě zkvalitňovat jejich stravovací návyky. Rádi jim proto doporučíme i další odborníky. Může se také stát, že někomu nebude vyhovovat náš jídelníček a raději by využil služeb výživového poradce, nebo naopak vy se ve své praxi setkáte s někým, kdo nemá čas vařit a ocení kompletně připravenou stravu doručovanou každý den domů. Nebráníme se v takových situacích oboustranně výhodné partnerské spolupráce. Ozvěte se nám na info@popapej.cz a můžeme se pobavit o možném řešení.
Pracuji ve fitness centru a klienti u nás poptávají stravovací služby. Nabízíme také reklamní prostory pro vaše promo. Měli byste zájem?
Oceníme každou takovou příležitost. Ať už by se jednalo pouze o umístění letáčků, nebo rozsáhlejší partnerskou spolupráci, dejte nám vědět na info@popapej.cz a my s vámi ochotně probereme všechny podrobnosti. Určitě pro nás rovněž není překážkou, pokud by naše služby byly v jednom fit centru promované vedle dalších podobných. Nejsme zastánci toho názoru, že jen naše krabičky jsou ty správné (taky nechodíme pouze do jedné restaurace nebo jedné kavárny). Chápeme, že každému může vyhovovat něco jiného a je pouze na klientech, jaké druhy stravování si vyzkouší odebírat a u jakých poté zůstanou.
Jsem český výrobce kvalitních, lokálních potravin a rád bych vám nabídl odběr pro vaše jídelníčky.
Ceníme si všech kolegů v gastro oboru, kteří také dělají svou práci poctivě, s láskou i zapálením a velice rádi je podpoříme. Sami jsme jednou začínali a vážili si každé příležitosti. Většinu našich surovin odebíráme od českých dodavatelů, pro které je kvalita a lokální produkce na prvním místě. Rádi se proto dozvíme i o vašich produktech. Dejte nám o sobě vědět na info@popapej.cz
Zabývám se výrobou potravin a rád bych své výrobky distribuoval skrze váš rozvoz. Je to možné?
Pokud Vaše výrobky zapadnou do našeho konceptu poctivého, kvalitního a zdravě vyváženého stravování, které chceme našim novým i dlouhodobým klientům dopřávat, pak se s Vámi rádi domluvíme na možné formě spolupráce, ozvěte se nám na info@popapej.cz. Máme již poměrně slušný vozový park a práce chtivé řidiče, na které se můžeme spolehnout.